Obredi Cvjetnice počeli su ispred nekadašnje župne crkve Uznesenja Marijina na Botku gdje je blagoslovio maslinove i palmine grane s kojima su vjernici sudjelovali u obredima i ophodu do župne crkve. Uz nadbiskupa koncelebrirao je svećenik Vrhbosanske nadbiskupije dr. don Branko Jurić, ovogodišnji velikotjedni propovjednik u toj Župi Bračkoga dekanata.
Nakon navještaja o Isusovoj muci iz Evanđelja po Marku u koji su sudjelovali mladi župljani pučiške župe, nadbiskup Eterović u obraćanju vjernicima ukazao je na važnost slijeđenja Krista u danima Velikoga tjedna, u danima njegove muke, smrti i slavnoga uskrsnuća. “Slijedimo Isusa u trenutcima slave kada su mu židovska djeca i stanovnici Jeruzalema klicali ‘Hosana, Sinu Davidovu’. Slijedimo Isusa i za vrijeme njegove muke, patnje i smrti kako smo pobliže čuli u evanđoskome izvještaju. Evanđelist je zapisao ono što se događalo s Isusom, donosi nam opis Božjega spasenja po Isusu Kristu koji je u svemu bio sličan nama, osim u grijehu”, rekao je nadbiskup.
Približio je vjerničkome mnoštvu značenje Isusove muke, posebno smrti koja je u to vrijeme, kako je rekao, bila velika sramota i najteža kazna koju je Rimsko Carstvo predviđalo za najveće razbojnike i one koji su se teško ogriješili o rimske zakone. “Današnje evanđelje ističe i kako Isus izražava užas smrti. Evanđelje donosi kako je Isusa uhvatio strah uoči smrti te su ga spopali užas i tjeskoba. ‘Duša mi je na smrt žalost’, rekao je Isus. No, Isus je tu smrt prihvatio kao jedini pravednik koji je živio na Zemlji”, istaknuo je mons. Eterović.
Osvrnuvši se na odnos židovskoga naroda prema Isusu, istaknuo je kako evanđelje donosi i razloge zbog kojih je Isus bio optužen. “Predstavnici židovskoga naroda podigli su mnoge lažne osude protiv Isusa. Navodili su njegove riječi, ali ih krivo interpretirajući. Isus je istina naviještao da će razrušiti Hram, ali nije mislio na jeruzalemski hram, nego na hram svojega tijela, što su predstavnici židovskoga naroda tumačili u društveno-političkome smislu”, pojasnio je apostolski nuncij, poručivši kako je Isus bio osuđen i ubijen iz mržnje i zloće.
Nadbiskup se osvrnuo i na sedam Isusovih riječi s križa koje je izrekao u najdramatičnijem trenutku svoga života. “Tih sedam Isusovih riječi upućene su i nama, draga braćo i sestre, kako bismo imali suosjećanje prema Isusu i njegovoj muci. Sveti Marko donosi samo jednu od tih sedam Isusovih riječi, i to vrlo dramatičnu koja izražava Isusovu veliku patnju ‘Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?’. U najtežem i najstrašnijem trenutku života Isus osjeća još jednu veliku bol; ne osjeća blizinu svoga Oca koji je svjedočio za njega u krštenju i preobraženju. Isus osjeća kao da ga je, osim učenika, i Bog napustio. No Bog nikada ne napušta pravednika”, rekao je nadbiskup.
Primijetio je kako je i život kršćana često obilježen sumnjama i nevjerama prema Bogu. “I u životu nas kršćana postoje trenutci kada izgleda kao da nas je Bog napustio, kao da ne vidi našu patnju i bol. To se ne događa samo nama običnim smrtnicima. To se događalo i svetcima. Tako sveta Majka Terezija u biografiji opisuje dramatične trenutke svojega života, trenutke pustinje i sumnji. Ipak, i u tim trenutcima slijedila je raspetoga Isusa te svoju bol predala Bogu Ocu”, naglasio je mons. Eterović. Pozvao je vjernike da u Velikome tjednu razmišljaju o Isusovoj muci, smrti i uskrsnuću. “Drama Isusove muke neka nam bude poticaj da uvijek budemo vjerni Bogu koji nam je dao svoga Sina kao izraz veličanstvene ljubavi”, poručio je.
U molitvi vjernika nadbiskup je, uz ostalo, molio i za ukrajinski narod, osvrnuvši se na ratne strahote proteklih dana u kojima taj narod, kako je rekao, trpi strahote ruskoga agresora. Nakon euharistijskoga slavlja u crkvi svetoga Jeronima izloženo je Presveto na tradicionalno 40-satno euharistijsko klanjanje koje će kao neposredna priprava za Vazmeno trodnevlje trajati do Velike srijede, 27. ožujka. (Tekst i foto: Jadran Bašić)