
Običaj je da u župi Svirče prije misnog slavlja ide procesija u kojoj predvoditelj euharistijskog slavlja nosi moćnik sv. Marije Magdalene s kojim na ulazu u crkveno dvorište blagoslivlje okupljene misare i župu Svirče.
Euharistijsko slavlje predvodio je župni vikar župe Presvetoga Srca Isusova na Visokoj u Splitu don Ivan Šesto. Sudjelovalo je jedanaest svećenika, među kojima su bili župnik don Tonči Prugo, dosadašnji generalni vikar don Stanko Jerčić i novoimenovani don Ivan Jurin, hvarski dekan i župnik don Toni Plenković i svećenik iz Poljske, dominikanac o. Karlo Babis.
Don Ivan je u propovijedi napomenuo kako nam „neki izvori govore da je sv. Marija Mgdalena iz mjesta Magdale na zapadnoj strani Genezaretskog jezera, zbog čega je i dobila drugo ime Magdalena“. Nadodao je kako „evanđelist Luka piše da, kada je Isus zaredao obilaziti gradove, da su ga pratila dvanaestorica učenika i neke žene.“ Istaknuo je da je među tim ženama bila i sv. Marija Magdalena iz koje je Isus, po evanđelistu Luki, izagnao sedam đavola. Nešto nevjerojatno! Svaki put kad pročitam u evanđelju ovaj redak, budem iznova šokiran i iznenađen kao da to čitam prvi put. Razlog tomu je što se pitam kako čovjek može tako nisko pasti da postane stan zloduha s jedne strane, a opet s druge, tu je ta ista osoba s Isusom u pratnji posve zdrava i izliječena, štoviše, sada je ta osoba netko čija je nutrina stan Duha Svetoga i koja naviješta veličanstvena djela Božja“, rekao je don Ivan.
„Doista, to je nešto nevjerojatno! Sv. Marija Magdalena govori nam što je potrebno da se ode u krivo, ali isto tako, što je potrebno da se čovjek vrati na pravi put i ostane na njemu do kraja svoga života. Napominjem da sve ono što ćemo sada spomenuti treba nam pomoći da se Bog proslavi u nama“, kazao je don Ivan.
„Jedan pisac kaže da „svaki grešnik ima budućnost, a svaki svetac prošlost. Istina da je Isus iz Marije Magdalene istjerao sedam đavola dovoljno nam govori o njezinoj prošlosti. Da bi osoba postala opsjednuta, odnosno stan zloduha, i to njih sedam, što označava sedam glavnih grijeha, trebala je preko svake mjere prekoračiti granicu Božjih zapovijedi. Mi koji smo malo više učili o duhovnosti, znamo da se ne može tek tako lako postati opsjednut. Da bi čovjek došao do takvog stanja treba duboko zagaziti u zlo. Budući da je Marija Magdalena bila u takvom stanju, zaključujemo da su joj Božje zapovijedi bile strane“, pojasnio je don Ivan.
„Marija Magdalena je poznata po tome što je bila javna grešnica, bila je bludnica. Drugim riječima, tražila je ljubav na krivim mjestima. To čovjeka svaki put još više ostavlja praznim. Tamo gdje je srce prazno, tamo gdje je duša prazna, gdje nema Božje ljubavi, nastanjuje se sotona. Naše je srce takvo, kao čaša. Nešto se treba uliti u nju, ili Božja ljubav ili grijeh. Jer, čaša našeg srca ne može biti prazna. Marija Magdalena je čašu svoga srca ispunila otrovom. Sve je to trajalo dok nije upoznala pravu ljubav – Gospodina Isusa. U susretu s Isusom prestaje njezino lutanje. Marija Magdalena našla je Onoga koga je dugo vremena tražila njezina duša i srce, ali ga nije nalazila. U susretu s Isusom događa se oslobođenje i duhovna preobrazba. Do tog trenutka Marija je, iako Božje stvorenje, bila sotonin rob. U susretu s Isusom ona izlazi iz sužanjstva i postaje slobodna, jer, kako kaže apostol, za slobodu nas Krist oslobodi. Isusova ljubav puni njezino srce do te mjere da ostaje čvrsto uz Njega. Prati ga do križa i postaje svjedokom Njegova uskrsnuća“, istaknuo je don Ivan.
Naglasio je kako „iz života sv. Marije Magdalene možemo izvući tri poruke i pouke. Prvo, da je Isus ovdje, što znači da ne trebaš lutati i živjeti promašenim životom. Sve ono što ti u dubini svoga bića tražiš, imaš u Isusu. Nama je potrebna ljubav. Bez nje ne možemo živjeti, a Isus je Božja uosobljena ljubav. Gospodin kaže: ‘Dođite k meni i živjet ćete’. Svaki dan iznova trebam dolaziti k njemu i moliti ga da mi da svoje ljubavi, da se napijem žive vode s izvora Njegovog Presvetog Srca. Samo na taj način neću posezati za krivom ljubavlju, jer će mi srce uvijek biti puno Njegove ljubavi. Drugo, ako si odlutao ili ako si zarobljen, Isus čeka da te oslobodi od tih okova. Pristupaj redovito sakramentu ispovijedi i Isus će malo po malo skidati verige s tebe. Otac Gabrijel Amorth rekao je da se sotona više boji dobre propovijedi i prave ispovijedi od egzorcizma. I treće, možeš postati svet. Svetost nije preporuka nego zapovijed. Svetost je moja sveta dužnost u odnosu prema Bogu. Levitski zakonik kaže: ‘Budite sveti jer je svet Gospodin Bog vaš. Ako je Marija Magdalena postala sveta, vjerujem da možemo i mi. Ali, svetost se ne postiže na silu, ili vlastitim snagama, svetost je suradnja s Božjom milošću. Jedana od definicija čovjeka je da je čovjek Božji suradnik, a ta suranja vrši se kada se čovjek otvara Božjoj milosti. Što Bog traži od mene ili, Bože, što mi je činiti? To treba biti glavno pitanje koje će se vrtiti u našim mislima. Samo u suradnji s Bogom i u odnosu s njim čovjek sebe pronalazi. Sveta Marija Magdalena, iako je bila izgubljena, u susretu s Isusom sebe je pronašla. Neka i nama pomogne svojom molitvom da i mi sebe pronađemo“, zaključio je don Ivan.




